Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju
Drodzy Rodzice,
nasze przedszkole w roku szkolnym 2021/2022 będzie realizować zamierzenia projektu „Przedszkole zrównoważonego rozwoju”. Celem tego projektu jest wyposażenie dzieci w wiedzę o otaczającym świecie przyrody oraz uwrażliwienie społeczności przedszkolnej na współczesne problemy świata i najbliższego otoczenia. Realizacja projektu opierać się będzie na działaniach w aspekcie przyrodniczym ( akcje i konkursy o charakterze ekologicznym, wycieczki i obserwacje przyrodnicze), społecznym (kodeksy ekologiczne, funkcje „Eko-strażników”), kulturowym (akcje charytatywne, poznanie tradycji lokalnych swojego miasta, współpraca z instytucjami lokalnymi) oraz ekonomicznym (realizacja projektu edukacyjnego, oszczędzanie wody, prądu).
Po zakończeniu działań projektowych nasze przedszkole będzie się ubiegać o uzyskanie certyfikatu Master Eco, który jest znakiem jakości i wyróżnienia dla placówek, które w sposób ciągły upowszechniają ideę zrównoważonego rozwoju.
Jednym z podjętych przez nas działań jest budowanie wiedzy na temat problemów ekologicznych współczesnego świata. Opracowałyśmy prezentację przedstawiającą najbardziej palące globalne problemy ekologiczne, których skala z roku na rok staje się coraz bardziej poważna stwarzając wyzwania przed obecną i przyszła gospodarką. Prezentacja została udostępniona społeczności naszego przedszkola w lutym 2022 r.
Poniżej możecie Państwo zapoznać się z szerszą definicją zrównoważonego rozwoju:
Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju-informacja
DZIAŁANIA ZREAZLIZOWANE W RAMACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W ROKU SZKOLNYM 2021/2022:
- realizacja tematów kompleksowych związanych z przyrodą ożywioną i nieożywioną,
- obserwacje przyrodnicze – wielozmysłowe,
- kąciki przyrody w każdej sali,
- hodowle prowadzone w grupach (rzeżucha, owies, fasola, rozmaryn,szczypiorek),
- hodowle prowadzone w ogrodzie – bratki, łąka kwietna,
- segregacja śmieci,
- udział w akcjach na rzecz środowiska (Poznań dla pszczół, zbiórka baterii, nakrętek, dzień ziemi, dzień polskiej niezapominajki, dzień pszczoły),
- udział w licznych konkursach ekologicznych o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim,
- zajęcia związane z prawami dziecka,
- pełnienie w grupach funkcji eko-strażnika wody i prądu,
- dzień bez zabawek,
- udział w licznych akcjach charytatywnych,
- projekt dla dzieci pięcio i sześcio-letnich „Chociaż mało mamy lat poznajemy ekonomii świat”,
- udział w akcjach kształtujących poczucie tożsamości narodowej, regionalnej,
- kultywowanie tradycji, nauka odpowiedzialności – szeroko rozumiana,
- udział a akcjach na rzecz lokalnego środowiska.