Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju

Drodzy Rodzice,

nasze przedszkole w roku szkolnym 2021/2022 będzie realizować zamierzenia projektu „Przedszkole zrównoważonego rozwoju”. Celem tego projektu jest wyposażenie dzieci w wiedzę o otaczającym świecie przyrody oraz uwrażliwienie społeczności przedszkolnej na współczesne problemy świata i najbliższego otoczenia.  Realizacja projektu opierać się będzie na działaniach w aspekcie przyrodniczym ( akcje i konkursy o charakterze ekologicznym, wycieczki i obserwacje przyrodnicze), społecznym (kodeksy ekologiczne, funkcje „Eko-strażników”), kulturowym (akcje charytatywne, poznanie tradycji lokalnych swojego miasta, współpraca z instytucjami lokalnymi) oraz ekonomicznym (realizacja projektu edukacyjnego, oszczędzanie wody, prądu).

Po zakończeniu działań projektowych nasze przedszkole będzie się ubiegać o uzyskanie certyfikatu Master Eco, który jest znakiem jakości i wyróżnienia dla placówek, które w sposób ciągły upowszechniają ideę zrównoważonego rozwoju.

Jednym z podjętych przez nas działań jest budowanie wiedzy na temat problemów ekologicznych współczesnego świata. Opracowałyśmy prezentację przedstawiającą najbardziej  palące globalne problemy ekologiczne, których skala z roku na rok staje się coraz bardziej poważna stwarzając wyzwania przed obecną i przyszła gospodarką. Prezentacja została udostępniona społeczności naszego przedszkola w lutym 2022 r.

Poniżej możecie  Państwo zapoznać się z szerszą definicją zrównoważonego rozwoju:

Przedszkole jako ośrodek zrównoważonego rozwoju-informacja

DZIAŁANIA ZREAZLIZOWANE W RAMACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W ROKU SZKOLNYM 2021/2022:

  • realizacja tematów kompleksowych związanych z przyrodą ożywioną i nieożywioną,
  • obserwacje przyrodnicze – wielozmysłowe,
  • kąciki przyrody w każdej sali,
  • hodowle prowadzone w grupach (rzeżucha, owies, fasola, rozmaryn,szczypiorek),
  • hodowle prowadzone w ogrodzie – bratki, łąka kwietna,
  • segregacja śmieci,
  • udział w akcjach na rzecz środowiska (Poznań dla pszczół, zbiórka baterii, nakrętek, dzień ziemi, dzień polskiej niezapominajki, dzień pszczoły),
  • udział w licznych konkursach ekologicznych o zasięgu lokalnym oraz ogólnopolskim,
  • zajęcia związane z prawami dziecka,
  • pełnienie w grupach funkcji eko-strażnika wody i prądu,
  • dzień bez zabawek,
  • udział w licznych akcjach charytatywnych,
  • projekt dla dzieci pięcio i sześcio-letnich „Chociaż mało mamy lat poznajemy ekonomii świat”,
  • udział w akcjach kształtujących poczucie tożsamości narodowej, regionalnej,
  • kultywowanie tradycji, nauka odpowiedzialności – szeroko rozumiana,
  • udział a akcjach na rzecz lokalnego środowiska.